fredag 3. april 2009

Hvordan Helveteslæren Terroriserer Mennesker 10


Jeg vendte meg til Herren i min forpinte ånd og fortalte Ham at hvis det fantes slik et sted hvor mennesker kommer til å bli evig pint og torturert, så ville jeg at Han VÆR SÅ SNILL SKULLE TA MEG I STEDET FOR MINE GUTTER. (Jeg har tre sønner.)

Jeg ropte ut til Herren over en periode av omtrent en uke angående dette og jeg var så oppriktig om dette som jeg noen gang kunne være. Jeg mener; jeg ville GLADELIG endt opp på dette avskyelige stedet enn å se mine dyrebare, dypt elskede sønner komme dit. Jeg ville tatt deres plass uten å nøle!

Så, i min forpinte tilstand, rakte jeg hendene mot min trofaste datamaskin og tastet inn ”helvete.” Se, og jeg så, det brakte meg til en artikkel med tittelen ”Kan Dette Virkelig Være Sant” og andre skriv av J. Preston Eby.

Vel, jeg kunne ikke tro mine øyne! Underveis mens jeg leste måtte jeg fra tid til annen stoppe opp på grunn av tårene og hulkene blandet med overraskende latterutbrudd.

Jeg følte meg nesten litt gal. Jeg mener, kan dette virkelig være sant?!

Kunne det faktisk være slik Herre, kan det virkelig det? Hele min verden hadde blitt rystet voldsomt. Det virket nesten som om Herren sa til meg; ”Hvordan kan du tro at du kan elske dine sønner mer enn det Jeg gjør?”